Toen onze accountant Huub van de Weegh in 2019 afscheid nam van zijn vak was het Jeroen Spooren die het spreekwoordelijke stokje in de maatschap van hem overnam. Natuurlijk was dat niet onverwacht, en had Jeroen zich twee jaar daarvoor al bij ons team gevoegd. Op 1 september mocht hij zijn tweejarig jubileum in de maatschap (naast Elly Dekkers en Ed Daniëls) vieren. Het leek ons een uitgelezen kans om hem daarover aan de tand te voelen.

Beginnen in de maatschap

Toen Jeroen in dienst trad bij Accombis was dat met de intentie om uiteindelijk in de maatschap te treden en het stokje van Huub over te nemen. “Daarom ben ik eerst in loondienst gegaan om te kijken of er een match was met het bedrijf, het team en onze klanten”, legt Jeroen uit. “Ik heb er toen samen met Huub voor gezorgd dat de overgang voor onze relaties zo goed mogelijk verliep. Als ik nu terugkijk dan denk ik dat het zo gelopen is zoals we vooraf hadden bedacht, dus daar zijn we tevreden over.”

Digitalisering van Accombis

“We werkten al grotendeels digitaal, maar we hebben de laatste jaren nog diverse stappen gezet op dit gebied”, gaat Jeroen verder. “In ons klantenportaal kun je bijvoorbeeld digitaal je stukken inzien en goedkeuren. Ook zijn we afgestapt van fysieke nieuwsbrieven ten behoeve van digitale exemplaren, en werken we aan onze zichtbaarheid op social media samen met onze partner Market-it. Uiteraard hebben we het laatste jaar ook geïnvesteerd in thuiswerken, om deze mogelijkheid voor onze collega’s zo goed mogelijk te faciliteren.”

Aanvraag en afwikkeling steunmaatregelen

Helaas kunnen we natuurlijk niet om het c-woord heen. “Al anderhalf jaar heeft dit een groot effect op ons en onze klanten en het einde is nog niet in zicht”, verwacht Jeroen. “Hoewel de meeste steunpakketten per 1 oktober aanstaande stoppen, zal de afwikkeling van de diverse regelingen nog wel een hele periode duren. Wij ondersteunen onze klanten al sinds het begin van deze crisis met de aanvraag en afwikkeling van de diverse steunmaatregelen. Uiteraard gaan we daarmee door voor zo lang dat nodig is.”

Persoonlijke ontwikkeling

Ontwikkeling op persoonlijk niveau en met het gehele team blijft iets waar Jeroen zich mee bezig houdt. “Stilstand is echt achteruitgang”, aldus Jeroen. “Daarom blijven we onszelf ontwikkelen. Zo hebben we met het team iedere maand een lunchmeeting waarbij een vak-gerelateerd onderwerp centraal staat. Daarnaast bieden we ons team de mogelijkheid om cursussen te volgen; ikzelf begin binnenkort ook aan een nieuwe cursus  waarna we klanten nog beter kunnen begeleiden om hun resultaten te optimaliseren. En niet geheel onbelangrijk: we werken met z’n allen hard voor onze klanten, maar de boog hoeft niet altijd gespannen te zijn. Een uitstapje of een borrel op z’n tijd hoort er ook bij.”

Kijkend naar de toekomst

Concluderend is Jeroen erg tevreden over zijn rol binnen het team en hoe we ons als bedrijf blijven ontwikkelen. “De afgelopen jaren hebben we een aantal mooie nieuwe klanten mogen verwelkomen en ik denk dat Elly, Ed en ik complementair zijn aan elkaar. We hebben ieder onze eigen kwaliteiten en specialisaties en vullen elkaar als persoon goed aan in de maatschap. We werken met een leuk team met veel klanten uit de Kempen, dus wij zien de toekomst dan ook positief in.”

Ben je er klaar voor om met ons je bedrijfsresultaten te maximaliseren?

Afspraak maken